Hier vind je het boosheidsplan dat je samen met je hulpverlener en met mensen uit je omgeving in kunt vullen. Hulpverleners noemen dit ook wel een signaleringsplan. 

Instructie bij het invullen

Onderstaande stappen kunnen helpen bij het invullen van het boosheidsplan:

1. Vul bij elke fase in hoe jij deze fase wilt noemen en waaraan jij zelf kunt merken dat je in deze fase bent. Het is meestal het makkelijkst om te beginnen bij de extremen (dus als je helemaal ontspannen bent of juist helemaal woedend). Schrijf ook op wat belangrijke anderen (zoals bijvoorbeeld jouw partner) aan jou kunnen merken. Vraag dit bij anderen na als je het zelf niet weet. De signalen kunnen lichamelijk zijn, of veranderingen in jouw gedrag en gedachten. Zie ook een voorbeeld van een ingevuld boosheidsplan achterin het boek.

2. Vul bij elke fase in wat jijzelf kunt doen om weer richting fase 0 te gaan. Je kunt hier denken aan de technieken uit het boek zoals de door jou al geoefende ontspanningstechnieken en evenwichtige gedachten. Zorg dat er concrete handelingen in staan die eenvoudig uit te voeren zijn.

3. Vul daarna in wat anderen kunnen doen om jou te helpen weer richting fase 0 te gaan. Dit is voor jou een mooie kans om te bespreken met mensen uit jouw omgeving wat jij juist wel of niet prettig vindt op momenten dat jouw boosheid oploopt.